lørdag 13. oktober 2018

Aloha - Kiosken med hjerterom og mye moro..



Terje og hans kjære Tonje, som også er en stor del av Aloha nå <3



Det er Terje Dahl som driver denne forunderlige, morsomme og varme plassen, som minner om en kiosk eller butikk man finner i mer sydligere strøk. Vinduene avslører ikke så mye, men når man kommer inn, er det mye større og et helt annet utvalg enn hva man ser for seg i en kiosk. I tillegg til mye spennende av godsaker og drikke, som man ikke finner på så mange andre steder, er dette også en gavebutikk. Her finner du alt fra hendige og fine ting til hemmet, samtidig som det er mye morsomt for både små og store. Her kan man gå og titte lenge!

På dagtid er det en rolig plass, som voksne gjerne tar turen innom, for å ta seg en kopp kaffe og slappe av, eller skravle litt om de ønsker det. (Kaffe latte med kokossmak, det har blitt min favoritt)
Etter skoletid derimot, er det mer liv i leieren. Da forvandles stedet nærmest til en fritidsklubb for barn og unge, og det er nettopp det Terje hadde et ønske om, i tillegg til utsalg, nettopp å gi barn og unge et tilbud i nærmiljøet. Et sted hvor de kan treffes, gjøre lekser, og ikke minst bli sett og hørt.
Det henger som regel en hale av unger etter Terje, og han har tid til hele flokken.

Egentlig er jeg ikke så overrasket over at hans sted har blitt en samlingsplass.
Terje og jeg er barndomsvenner, og kjenner hverandre fra det som nå heter Barnekreftforeningen. Det var vel på begynnelsen av 1990 tallet en gang vi ble kjent tror jeg, altså ikke i forgårs.. men ikke så veldig langt unna.. hehe..
Terje var alltid den som samlet gjengen når vi var på turer. I tillegg til å få med seg oss som var litt stille og sjenerte, var han alltid flink til å få med de nye, så de også følte seg som en del av gjengen. Terje har bare en egen evne og være måte, som gjør at du føler du blir sett og betyr noe.
Jeg har utrolig mange gode minner fra de samlingene og turene, og de jeg møtte og ble kjent med der, er fortsatt med i tankene...

Jeg gleder meg lett på andres vegne, men jeg må nok innrømme at gleden blir kanskje litt ekstra stor, når noen lykkes, som jeg vet ikke bare har sklidd igjennom livet. Ikke fordi jeg ikke tror de har evne eller mulighet, men fordi en tøff start i livet kan kreve en større innsats eller guts for å nå mål og drømmer. Og jeg er veldig gla for at Terje nå gjør noe han virkelig trives med. Særlig den sosiale biten, hvor jeg ser han har så enormt mye å gi, og hva det betyr for den glade halen som løper etter, hiver seg rundt halsen hans eller kryper inn i armkroken.

Jeg heier på Terje og Aloha, og oppfordrer alle til å ta turen innom, som bor i Moss, er på tur gjennom eller forbi!!!

Det er ikke så lange avstikkeren fra E6 og Mosseporten.

Adressen er
Jutulveien 2,
1534 Moss

https://www.google.no/maps/place/Jutulveien+2,+1534+Moss/@59.4462282,10.6809704,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x464152868d2bc373:0x2a281b0ac2f90695!8m2!3d59.4462282!4d10.6831592?hl=no

Følg gjerne med på FaceBook, det skjer mye her!

https://www.facebook.com/alohakiosk/ 





Terjes privatbilde av super vaffelstekersken. Traktor vafler slår ann :D


Alltid godt å samles rundt en bålplass :)
Terjes privatbilde.


Lille Alanya er en av kosekrokene i kiosken. Her finner du også en deilig masasjestol.


Noe for en hver smak ;)


Det er et variert og spennende utvalg i Aloha.
Terje lytter til kundenes ønsker, og det er nok også en av grunnen til at han har fått noen stamkunder, som kommer langveis ifra!


Gaver med mening.
Håndlagde artikler fra Uganda.


Litt av hvert


Og mye moro


Er så heldig at jeg får stille ut noen bilder her også :)


<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar