søndag 22. desember 2013

Perfekt jul...



Dette blir neppe god reklame.. For jeg er ikke perfekt!

Derimot er jeg ofte sent ute. Like mye i juletider som i andre tider… Jeg har fått sendt noen julekort (sorry om noen føler seg glemt og forsømt). Det var i hvert fall frimerker på kortene jeg postet i år, det er jeg sikker på!
Julegavene er pakket inn, kostbare, flotte ting skal jeg ikke påstå at det er. Men det er kjærlighet i hjemmelaget også :) Jeg har laget litt julegodis, og det er det! Ikke noen syv slag her akkurat.. jeg skal støvsuge og skifte på senga før jeg drar, men jeg har ikke vrengt leiligheten og heller ikke ’hengt opp fuggelband og itte pynte tre’. Jeg har heller ikke den minste anelse om hvordan man får sprø svor på ribba!

Walt Disney klarte å skape den perfekte julen, hvor mange andre får til det? Utenom på Facebook altså.. Sikkert noen, jeg tviler ikke på det!
Og hva er den perfekte julen egentlig, som så mange ønsker seg og tror at alle andre har?

Faktum er at det er mange som har det tøft i jula. For noen byr høytiden på frykt for fyll og uro i hjemmet, for noen er det tungt å møte jula alene. Savner noen gjør vi vel alle, de som har gått bort eller som følge av splittede familier. Så har vi alle de som har mage knip og søvnmangel fordi de har brukt alt for mye penger, langt mer enn de har.

Jeg liker jula, det er mye som er koselig med den, men jeg liker ikke at Christmas blir til ”krisemas”.
Hva er det vi maser sånn med? Hvorfor skal alt være så krampeaktig koselig at folk blir utslitte og blakke?  Jippi, la kjøpefesten begynne, og la oss slå alle rekorder i år som i fjor!!!
Må man fråtse for å ha det hyggelig?


Jeg er så heldig at jeg får feire julen med familien min, det vil si foreldrene mine og våre firbente. Jeg får også treffe noen gode venner i løpet av uken, det gleder jeg meg også til. Jeg skal kose meg med veggis mat og kjøpte pepperkaker. Det er så koselig å spise sammen! Og selvfølgelig skal vi se Disney julespesial på julaften, på svensk. Det blir jul i år også!
Det ser faktisk ut til at jeg får en perfekt jul! :)



God Jul! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar